Šiuolaikiniame telekomunikacijų pasaulyje daugelis sistemų
atlieka tik tam tikras siauro profilio funkcijas. Šių sistemų integracija
į jau egzistuojančius darinius
leidžia išvengti papildomų investicijų
bei daro vartotojams teikiamas paslaugas lankstesnėmis. Tokios
siauro profilio, funkcinės sistemos pavyzdžiu galėtų būti Interaktyvių
Balso Pranešimų Sistema (angl. IVR -
Interactive Voice Response). Ši
sistema yra naudojama sudarant įvairius balsinius pranešimus. Specifiniai
balsiniai pranešimai gali būti perduodami paslaugų vartotojui pagal
tam tikrus jį atitinkančius požymius ar
jo veiksmus.
Lietuvos telekomas, diegdamas Nacionalinį numeracijos
planą (NNP) vartotojų informavimui
apie su tuo susijusius pasikeitimus taip pat naudoja IVR sistemą. Ši
sistema yra integruota į Lietuvos telekomo IN platformą (IN -
Intelligent Network - inteligentiškasis
tinklas), todėl buvo įmanoma lanksčiai
ir operatyviai informuoti vartotojus apie visus numeracijos
pasikeitimus. Ir IVR, ir IN buvo naudotasi nacionaline SS7 signalizacijos sistema.
Reikia pabrėžti, kad integruojant skirtingas sistemas yra
labai svarbu turėti visiškai suderintus
signalizacijos protokolus. Lietuvos telekomunikacijų tinkle, kuris dar
nėra visiškai skaitmeninis,turi
būti naudojama nacionalinė SS7 signalizacija. Analoginių stočių sąsaja
su skaitmeninėmis Specifinius reikalavimus SS7 sistemai kelia sąsajos
tarp analoginių ir skaitmeninių
stočių. Lietuvos telekomo tinkle
esančių analoginių stočių konstrukcijos
yra labai įvairios, todėl analoginio
ir skaitmeninio tinklo sąsajoje rasime virš 20 skirtingų signalizacijos
sistemų. Tai 1 arba 2 bitų linijinė
signalizacija, keli registrinės
signalizacijos variantai, įvairių dažnių
kombinacijos (MFP2, R2) ir dekadiniu būdu perduodama informacija. Tokia
įvairovė kelia ypač didelius
reikalavimus analoginio ir skaitmeninio tinklo sąsajos stotims. SS7
signalizacijos tinklas apjungia visas skaitmenines stotis, todėl nacionaliniame
lygmenyje gali būti naudojami visiškai suderinti su nacionalinio tinklo
ypatumais signalizacijos protokolai.
IVR ir IN integravimas leidžia kokybiškai informuoti klientus
apie numeracijos pasikeitimus. Vienu metu galiojant seniems ir
naujiems abonentinių numerių ar
tarpmiestinio ryšio kodams, abonentai, renkantys numerius senąja tvarka,
yra informuojami apie tai, kad numeracija pasikeitė. Tokia informacija
yra teikiama remiantis tam tikromis taisyklėmis, todėl, pavyzdžiui,
galima abonentą, pakartotinai renkantį
senuosius ryšio kodus, papildomai informuoti apie naująją
numeracijos sistemą. Taip vartotojai ir
gauna jiems vertingą informaciją, ir yra
sujungiami su abonentu, kuriam skambina.
Pasibaigus lygiagretaus
senųjų ir naujųjų numerių galiojimo
periodui, abonentams yra pateikiama visapusiška informacija apie
numeracijos pasikeitimus. Ne tik nurodoma tai, kad pasikeitė abonento
telefono numeris, bet naujasis numeris yra dar ir padiktuojamas bei yra
paaiškinama kokia yra naujoji rinkimo tvarka. Skaitmeninių stočių
bazėje įrašomų balsinių pranešimų
panaudojimo galimybės nėra tokios lanksčios ir įvairiapusiškos. Taigi, IVR
ir IN integracija Lietuvos telekomo tinkluose leidžia abonentams
lengviau ir be problemų priimti
būtinus numeracijos pasikeitimus.
IVR sistema taip pat naudojama ir operatyviai
informuojant klientus kai pasikeičia rinkimo
tvarka arba atsiranda naujos paslaugos. Tam tikrais atvejais, ši sistema
yra naudojama kartu su IN platforma. Tuo atveju IVR sistema veikia
kaip balsinių pranešimų kaupiklis,
valdomas pagal tam tikras, IN platformoje sukonfigūruotos logikos
komandas. šios komandos pateikiamos atsižvelgiant į PSTN tinklo
abonento skambučio parametrus ar veiksmus, o tai dar kartą parodo kiek
svarbus yra visiškai suderinamų
protokolų naudojimas. Nesuderinti
protokolai neigiamai atsilieps PSTN tinklo veikai bei tam tikrų tinklo teikiamų
paslaugų kokybei.
Taigi per IN platformą į
PSTN tinklą integruota IVR sistema sudarė galimybes teikti vartotojams
daug operatyvesnę bei išsamesnę
informaciją, negu tai buvo galima pasiekti komutavimo stočių bazės
balsinių pranešimų pagalba. Ši
informacija teikiama diegiant NNP ir pradedant teikti naujas paslaugas.