| Apie | Žurnalas | Archyvas | Mokslo įdomybės | Paieška |

2003 m. Nr. 2 turinys

· MPLS technologija
· Žinutės
· Senieji telefono tinklai pradeda naują savo gyvenimą
· Pavergti laisvosios prekybos

Nanotechnologija
· Nanovamzdelių invazija
· Žinutės
· Ar nanotechnologija saugi

Mobilusis ryšys
· HiperLAN2: plačiajuostis bevielis ryšys 5 GHz dažniu
· Žinutės

Internetas
· Kompiuterio apsaugos menas
· Žinutės
· Saugesnė vieta susitikti

Optinis ryšys
· Optinis pincetas
· Žinutės
· Fotoniniai grandynai lenkia skaidulines sistemas
· Polimeras spartina optinių skaidulinių linijų moduliatorių
· Naujas šviesus pasaulis
· Šviesos alchemija
· Optinės fotoninių kristalų skaidulos
· Išplėsti šviesos pluošteliai patikimiau perduoda signalus

Elektronika
· Kliūtys saulės energetikos kelyje
· Žinutės
· Ateities kompiuterių liekamosios atmintinės
· Skaitmeniniai vandens ženklai saugo elektroninius duomenis
· Ne tokie jau prasti telefonai
· Terabitų talpos standžiojo disko kaupiklis
· Šalin mikroprocesorius?
· Sparčiųjų lustų izoliaciniai sluoksniai
· Analoginės technologijos renesansas
· Elektroninės bombos Irake

Saugesnė vieta susitikti

Kadaise perspektyva rengti virtualiuosius WWW susitikimus buvo pašiepiama. Šiais laikais, kai technologijos nuolat tobulėja, kelionės tampa brangesnės ir pavojus užsikrėsti SARS virusu - realus, ši galimybė vertinama jau kitaip.

   Garsios kompanijos Hewlett Packard mokymo kursų vadovas Brianas Brouillette`as kiekvieną mėnesį prie kavos puodelio valandą šnekučiuojasi su savo darbuotojais. Toks bendravimo būdas - per dešimtmečius susiklosčiusi tradicija, kurią pradėjo vienas iš kompanijos įkūrėjų Williamas Hewlettas. Per tokius susitikimus ir viršininkai, ir pavaldiniai susiburdavo atvirai, nuoširdžiai pasikalbėti. W. Hewlettas šiuose susitikimuose dalyvaudavo asmeniškai, tačiau laikai keičiasi. Dabar B. Brouillette`as bendrauja per WWW - pasaulinį raizginį, tuo pat metu susisiekdamas maždaug su puse po visą pasaulį išsibarsčiusių padalinių atstovų (iš viso jų yra apie 80).

   Bendraudamas su kompanijos tarnautojais, B. Brouillette`as mėgsta naudotis Power Point programa. Darbuotojai jam siunčia momentines žinutes su klausimais ir komentarais. Tie, kurie nori išsaugoti anonimiškumą, komentarus spausdina ant geltonos "juridinio" klavišo piktogramos. "Kol mane pasiekia, informacija turi savybę nutekėti ar būti iškreipta. O taip bendraudamas puikiai sužinai, kas gi ten vyksta iš tikrųjų", - komentuoja 21 metus šioje kompanijoje dirbantis Hewlett Packard veteranas.

   Nuo 1996 metų, kai ši interneto paslauga buvo pirmą kartą pasiūlyta komerciniu pagrindu, WWW konferencijų rengimas nuėjo ilgą kelią. Iš pradžių daugiausiai sulaukta paniekos ir pašaipos pilnų straipsnių. Dabar padėtis iš esmės pasikeitusi. Tobulėja ir programinė įranga. O naujausioji sudaro sąlygas konferencijos dalyviams bendrauti per "neįveikiamą" kompanijos apsauginę ugniasienę (firewall). Duomenų siuntimas jau nebėra toks trūkčiojantis, nes dabar net 87 proc. JAV kompanijų darbuotojų naudojasi plačiajuoste ryšio kreiptimi. Ši ryšio tarnyba, kraupokai pavadinta Webinar, tūkstančiams firmų jau tapo kasdienybe. Ja naudojasi net Ringling Brothers cirkas, mokydamas savo reklamos agentus ir žvalgydamasis vietos didžiajai cirko palapinei pastatyti.

Virtualusis WWW susirinkimas.

   Pastaraisiais metais smarkiai smuko kelionių verslas. Nuo tragiškų 2001 m. rugsėjo 11 d. įvykių ir karo Irake šį nuosmukį dar padidino iš Guandongo provincijos pradėjusi plisti užkrečiama plaučių liga (SARS). Kadangi žmonių noras bendrauti nesumažėjo, WWW konferencijų programų populiarumas tik didėja. Rinkos tyrimų firmos Frost & Sullivan duomenimis, Webinar verslo apyvarta nuo 373 mln. dol. 2002 metais padidės iki 533 mln. šiemet. WWW konferencijų paslaugų teikimo lyderė WebEx Communications Inc. (jos interaktyviojo bendravimo paslaugomis naudojasi 64 proc. visų šį bendravimo būdą pripažįstančių firmų) savo verslo įplaukas nuo 2001 iki 2002 m. padidino 72 proc. (iki 140 mln. dol.). Šių metų sausį Microsoft, mėginęs įsiskverbti į WWW konferencijų rinką su NetMeeting programa, sumokėjo 200 mln. dol. kompanijai PlaceWare (Mountain View, Kalifornijos valstija) už WebEx archyvavimo programą. Microsoft savo NetMeeting programą siūlys Windows sistemos terpėje, o PlaceWare bus jos paslaugų teikimo padalinys. Microsoft programų vadybininkas Danielas Leachas pareiškė, jog jie kupini ryžto pasiekti, kad WWW konferencijų paslauga žmonėms būtų taip pat lengva naudotis kaip ir elektroniniu paštu. Po šio Microsoft korporacijos žingsnio dėmesys visoms WWW konferencijų verslo kompanijoms dar labiau įsiliepsnojo. WebEx vyriausiojo vadybininko Subraho Iyaro žodžiais tariant, susidarė įspūdis, kad jų kompanija iš A lygos perėjo į aukščiausiąją. Visgi WebEx akcijos kitą dieną po Microsoft sandėrio nukrito 21 proc. - iki 12 dol. už akciją. Jos konkurenčių Genesys Conferencing ir Raindance nukrito atitinkamai 10 ir 30 proc.

   Šiame versle dalyvauja ir IBM: jos momentinių žinučių programine įranga Lotus Sametime naudojasi 8 mln. vartotojų. Du firmos darbuotojai, besikeisdami momentinėmis žinutėmis, dviem pelės klavišo paspaudimais gali "užkurti" WWW konferenciją ir pasidalyti dokumentais su tuzinu savo kolegų.

   Ir telekomunikacijų kompanijos - Verizon, MCI ir AT&T, siekdamos išlaikyti pelningus klientus, savo pasiūlymus derina su WWW konferencijų galimybe.

   JAV aeronautikos ir gynybos ryšio teikėja Exostar, kurios steigėjai yra Boeing, Raytheon, BAE Systems ir kitos kompanijos, taip sustyguoja WebEx tarnybos technologijas, kad viso pasaulio inžinieriams, tarkim, projektuojantiems alkūninį veleną ir darantiems pakeitimus, kaskart nereikėtų kreiptis į WebEx tarnybą. Siekdama patikimesnio ryšio ir nepriklausomybės nuo interneto, WebEx inžinierių duomenis siuntinėja savo nuomojamu optinio skaidulinio ryšio tinklu.

   Vaistų gamintoja Aventis naudojasi PlaceWare kompanijos WWW konferencijų programine įranga, kad informuotų gydytojus apie naujausius vaistų tyrimo rezultatus ir tinkamai parengtų pardavimo agentus, kurie apie jų parduodamus vaistus turėtų žinoti viską. Pasitikėdama sudėtinga 128 bitų PlaceWare sukurta kreipties šifruote, Aventis žino, kad klinikinių bandymų rezultatai atiteks tik tiems, kuriems reikia (pagal asmens identifikavimo kodus ir slaptažodžius). Kai programos vartotojas išsiregistruoja, jo duomenys sunaikinami.

   Programinės įrangos firma J.D.Edwards WWW konferencijų paslaugomis pradėjo naudotis 1999 metais, rengdama pardavimo agentus. Nuo to laiko jos darbuotojų bendravimas tinklais padažnėjo šešeriopai - iki 18 tūkst. valandų per metus. Kompanijos J.D.Edwards vadybininko Jeffrey Anderseno teigimu, investicijos atsipirko su kaupu. Anksčiau vieno pardavimo agento parengimas truko keturias savaites, per kurias jis aplankydavo 17 punktų, ir kainavo 35 tūkst. dolerių. Dabar trunka pusantros dienos ir kainuoja 5 tūkst.

   Naudodamasi PlaceWare technologija, Hewlett Packard sukūrė savo WWW konferencijų tarnybą - savitą auditoriją. Su šia tarnyba B.Brouillette`o darbuotojai per metus įvairių disciplinų išmoko apie 200 tūkst. studentų. Klausimai užduodami virtualiųjų pokalbių metu; ekranuose esama ir pakeltų rankų kriptogramų. Užsiėmimų informacija gali būti perrašyta į vieną iš parankinių programų, pvz., Excel, ir nagrinėjama vėliau.

   WWW konferencijų tarnybų darbą, kad ir turintį daugybę privalumų, dar teks gerinti - pvz., kad interneto tinklais būtų perduodamas neiškraipytas balsas. Reikiama technologija yra, bet dėl dažnių juostos suvaržymų gyvas bendravimas asmeniniu kompiuteriu vyksta panašiai kaip su portatyviąja radijo stotimi (walkie-talkie). Taigi keliaujantys pardavimo agentai, dykinėdami oro uostuose, priversti naudotis mobiliaisiais telefonais ir portatyviniais kompiuteriais. Pasak rinkos tyrimų kompanijos Wainhouse Research analitiko Andrew Nilsseno, balso duomenų perdavimas interneto protokolu būtų paskutinė grandis, sujungsianti visas reikalingas WWW konferencijų technologijas.

   WebEx kompanija ir jos varžovės tikisi, kad, kai bus padarytas šis paskutinis potėpis, jų paslaugos bus tokios pat patikimos ir patogios, kaip telefono ryšys. WebEx vadovai taip įsitikinę savo sėkme, kad jau net kitų metų sausį pažadėjo pradėti 8 mln. dol. kainuosiančią reklamos kampaniją.


El. p.: info@elektronika.lt