Į pagalbą IP telefonui

   Ateities telefono tinklai balsą siųs taip pat, kaip dabar siunčia Interneto duomenis, - pavieniais paketais. Bet kiekvienas, kuris jau pabandė skambinti Internetu, žino, kas atsitinka tuomet, kai Tinklas užsikemša - pašnekovo balsas tada skamba taip, lyg jis kalbėtų pilna vandens burna.

   Firma PsyTechnics, atskilusi nuo British Telecom mokslinio padalinio, tvirtina išspręsianti šią problemą. Ji sukūrė "kompiuterinį susierzinusio žmogaus modelį", kuris pašnekovams nepastebint užregistruoja, kuomet Interneto linijos darosi pernelyg perkrautos ir pasistengia surasti reikalingus tinklo resursus.

   Ateities ryšio tinkluose, ir stacionariuose, ir mobiliuose, balsas bus skaitmeniškai suspaudžiamas į internetinio protokolo (IP) duomenų paketus. Kuomet Internetas užsikemša, dalis paketų dingsta arba apgadinami. Tinklas automatiškai siunčia juos atgal ir daro taip, kol kiekvienas paketas sėkmingai nenukeliauja visą maršrutą. Įprastiniams duomenims tai nedaro jokios įtakos, bet balsas yra labai iškraipomas dėl to, kad suyra paketų eilė.

   IP tinkluose netinka tradiciniai linijų kokybės tikrinimo būdai, pavyzdžiui, tie, kurie naudoja siunčiamus specialius tonus. Vienintelis jų kokybės (tiksliau, jos nebuvimo) rodiklis yra pasipylę žmonių skundai.

   PsyTechnics specialistai modeliavo internetinius iškraipymus ir leido juos klausyti šimtams savanorių, turėjusių pranešti, kuomet jie nebesupranta to, kas sakoma. Po to gautieji rezultatai buvo naudojami kuriant kompiuterinį modelį, turėjusį tokį pat "susierzinimo" slenkstį sugedus garso kokybei, kaip ir žmonės. Programa vėliau valdo tinklo mazgą ir stengiasi subalansuoti duomenų srautą taip, kad balso kokybė niekad nepablogėtų tiek, kad imtų nervinti vartotojus.


Mokslo įdomybės